Prylar

Även om jag mentalt försökt förberett mig en tid nu, har det dröjt till nu innan jag verkligen börjat förstå att vi ska snart ska flytta.

Efter ett flertal skräckhistorier om flytthjälp i Kina (bl.a. innehållande cyklar direkt på vita soffor) har vi börjat packa ner saker i lådor. Vi kommer att vara borta en del fram till den 16e, så det är ganska skönt att påbörja det hela nu. I "presentrummet" har vi ställt in det som ska packas i flygfrakten och nu när sakerna gås igenom, skrivs upp och packas, hittar vi saker som vi glömt att vi köpt, även om vi kommer ihåg det mesta.

Det har handlats te-kannor, muggar och glas. Jag har en viss dragning till dessa ting. Det fanns även boxar, väggprydnader och lite annat smått och gott. Idag packade jag  även ihop mina juveler (örhängen), utan att räkna dem. Snart ska jag packa mina andra juveler, väskorna, kanske också utan att räkna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0