Fix

Söndagen spenderades, hör och häpna, i Shanghai. Vi hade en del ärenden och uppdrag, som kan sammanfattas med ordet shopping. Det bådet prutades och var fasta priser. Den roligaste prutningen genomfördes 95% på kinesiska och skrattades igenom. Jag kände mig nöjd med min insats, trots att jag betalade ett högre pris. Men skrattet och minnet är värt den där extra tjugan.

Vi åkte tillbaka till Kava Kava som vi var till i början av veckan. Vi bokade två små skåp i kinesisk stil och köpte en rödlackad fin ask/låda. Igår inhandlades även förvaring till Hannes alla klockor, en samling som vuxit till sig.

Idag sitter jag med flera hundra små saker som ska rensas ut och organiseras. Det är pennor, papper, böcker och gud vet allt. Om ungefär en månad kommer de och packar ihop allting och innan dess ska det rensas, packas och skrivas listor på innehållet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0