Dagens tanke

Tänk vad mycket nytta solens strålar kan göra, eller fina vänner man pratar/mailar med. Tack för det.

Jag har funderat lite kring att flytta till Sverige igen. Först tänkte jag att det blir till att komma tillbaka till vardagen igen, men då blir ju tiden här i öst till lite av en parantes. Därför bestämde jag mig till att göra om det till att det blir ett nytt kapitel, för alla kapitel i en bok är lika mycket värda, men kan vara olika långa.  

Att flytta tillbaka blir verkligen ett nytt kapitel på många sätt och vis. Först blir det ett nytt hem (eftersom vi sa upp vår lägenhet), som vi i och för sig inte har ännu, sen blir det förhoppningsvis nytt jobb för mig, utvecklande av nya intressen och en ugn. Man kan knappast ana hur mycket en ugn egentligen betyder innan man står där utan en.

Det nya känns spännande och jag har tänkt ta det som det kommer. Är det något jag har lärt mig av att vara i Kinaland är det att det löser sig och att man inte ska hetsa upp sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0