Att liva upp

Det behövs inte särskilt mycket för att liva upp tillvaron.

1) Vi har haft lite problem med toaletterna här hemma. Båda (!) slutade helt enkelt att spola, eller hela toaletten fylldes med vatten som tog ungefär en kvart på sig att rinna undan. Inte sådär jättekul. Jag har fortfarande ett väldigt starkt minne från allt krångel med tvättmaskinen som inte är lika krångligt som avlopp. Därför har jag in i det sista dragit på att kontakta någon gällande detta. Men så helt plötsligt så började det fungera igen! Det blev en glädjedans och den pågår fortfarande i mitt huvud.

2) Idag var vi och åt middag med en vän som med kort varsel avslutar sitt kontrakt och åker tillbaka hem. När vi är påväg att gå börjar Lisa Ekdahls "gamla dänga" "Vem vet, inte du, vem vet, inte jag..." att ljuda ur högtalarna. Mycket lustigt. Vi pratade med ägarinnan och hon sa att hon gillade låten och hade laddat ner den från internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0