Musik - godis för kroppen

Mitt immunförsvar har valt att ta lite semester vilket har lett till att jag har fått en hosta som håller både mig och Hannes vakna om nätterna. Jag kör på kuren jasmine-te och skulle precis lägga till komponenten vila, när jag kände ett sug efter musik. Av någon anledning har det inte blivit mycket av den varan här i öst. Musiken startade och det började spritta i kroppen, lite som kossorna som ska ut på vårbete. Kroppen kändes lättare och hostan glömde bort vad det var meningen att den skulle göra. Musik är kanske en form av antioxidanter?


Ok, jag sitter ensam i vardagsrummet, men känslan är densamma.

Jag har nämligen inte riktigt tid eller lust heller för den delen att hålla på att vara sjuk. Imorgon åker vi till Shanghai och njuter lite och söndagen är vikt till sociala aktiviteter både på distans och här i Wuxi samt uppfixning av residenset nu när det vankas besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0