Lektion

Första lektionen efter semestern är avklarad och vi var nog förvånade både två över hur mycket jag faktiskt kom ihåg. Att lära sig kinesiska är INTE som att lära sig engelska eller något annat språk från den språkfamiljen. 

Man kan fråga sig varför jag lär mig, då det verkar helt omöjligt. Omöjligt är det inte, det tar bara lite längre tid och kräver lite mer tålamod än många andra språk. Kan du några kinesiska ord öppnar sig dessutom en helt annan värld som du annars är utestängd från. Sen tycker jag väldigt mycket om mina lärare, båda två. Hade jag inte haft dem hade jag inte lärt mig så mycket och det hade inte varit lika roligt att ha lektionerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0