Höstglädje

Det finns dagar som är tråkiga, det finns dagar som är mindre tråkiga, det finns dagar som bara är och det finns dagar som är fantastiska. Veckan hittills har varit fantastisk. Jag har varit på ett strålande humör och haft ett leende som gått från ena örat till det andra. Jag har en hinna över ögonen som ger allt ett rosa skimmer. Ibland kan gott om tid att fundera leda till att det mesta blir nattsvart, i bland kan det leda till nya perspektiv och inställning till saker och ting.



I Kina strävar man efter balans. Är någon arg skrattar man som respons för att komma i balans. Mitt i all min bubblande glädje har jag försökt komma på dåliga saker som direkt påverkar mig, bara för att balansera. Då jag för tillfället inte hanterar världsproblem kom jag inte på särskilt allvarliga saker utan mer som att jag inte kan köpa skor i Asien på grund av stora fötter eller att solbrännan flagar av. I slutet av min redogörelse av problemen kom jag fram till att det inte var några problem alls. Stora fötter - stadigt på jorden. Solbränna som flagar - mer attraktiv i Asien.

Allting har två sidor och det är viktigt att komma ihåg det. Ibland är det dock lite svårare att se positiva saker med sådant som krig och död. Men då det mesta ses subjektivt för just den personen finns det alltid någon som ser positivt på saker som jag önskar inte fanns. Det hela handlar om inställning och vilja glasögon man väljer att se saker med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fantastiskt fin reflektion måste jag säga! dagens visdomsord :) man kan inte påminna sig nog med gånger om att faktiskt se olika sidor av saker och ting man ställs inför! tack!

2010-10-21 @ 22:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0