Checkat ut

Energin har fulkomligt checkat ut.  Jag har en hosta som efter fyra veckors besittning av min kropp envist biter sig kvar. När tempot saktades ner passade kroppen på att gå ner i viloläge och verkar inte riktigt vilja starta upp igen. Jag ger den till imorgon kväll, då jag återigen packar väskan och tar tåget upp till Beijing. Hannes är där nu med jobbet och då tänkte vi att vi kör en spontan Beijinghelg.

Planeringen här är inte riktigt så som vi är vana vid i Sverige. Hannes resa beslutades det om igår förmiddag, tidig kväll igår lyfte planet. För planeringsmänniskor som oss har det inte varit helt enkelt att vänja sig vid detta. Att släppa på planerandet är ett måste, det fungerar ändå inte . Att säga ”inga problem” och ”det löser” har blivit en total sanning, för det stämmer verkligen här (oftast).

 


Från muren i våras när vi var upp i norr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0