Tvättmaskinen

Ibland kan små saker bli uppblåsta och förvandlas till något mycket större. Så känner jag att det har blivit lite med tvättmaskinen. Det känns nästan som att den har blivit en följetång här. Hur som helst är den fixad nu. Ingen läckande slang någonstanns.



Shirley kom hit i onsdags och väntade tillsammans med mig på mannen från management office. Vilken scen när han väl kom. När jag vred på vattnet ute vid maskinen började det inte läcka och de blev båda två fundersamma på om det här verkligen var något som behövde åtgärdas. Förklarade att det inte är förrän maskinen tvättar som det läcker. Då säger de åt mig att tvätta något... ok? Stoppar in en skjorta på kortprogrammet. När de ser att det läcker stoppar de maskinen. Jag säger att skojortan är ju däri. Jaja säger Shirley och pekar på märket där det står: "For safety reasons: Before opening the door, you must switch off power and wait for minimum 2 minutes" Förklarar att det INTE gäller när maskinen är full med vatten. Hon rycker på axlarna och säger: Du kan fortsätta programmet när slangen är bytt. Under  tiden har mannen som ska fixa till det hela slagit av vattnet och står nu och karvar med en sax i slangen. Diskussionen dem emellan är högljudd och jag bestämmer mig för att lämna rummet. Efter en stund kommer Shirley till mig och säger att vi ska åka och köpa en ny slang. När vi kom tillbaka satte hon dit slangen, det var onödigt att vänta på att mannen skulle komma tillbaka. Hon väntade på att maskinen skulle skölja. När det verkade som att det inte läckte tackade hon för sig och åkte hem.

Saker och ting ordnar sig, kanske bara inte på samma sätt som jag är van vid. Inga problem!

Kommentarer
Postat av: Mamman

Tack för presenten!

Igår hade jag ett Kinabrev att hämta på posten.



;-)

2010-05-12 @ 23:52:33
Postat av: Linda

Roligt att den kom fram! Snabbt gick det oxå :)

2010-05-13 @ 02:02:22
Postat av: Anonym

betydligt fortare från Kina än till.

2010-05-13 @ 09:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0