Shopping


Det blev inköp av lite böcker i helgen. Då jag sett BBCs version av Stolthet och fördom x antal gånger var valet givet. Jag börjar såklart med Pride and Prejudice.


Färgerna återges inte så som de verkligen ser ut, men det är ett smakprov av mina nya byxor. Ett par härliga, luftiga byxor i haremsmodell. Min ack så färgskygga man mumlade något om att "ja jag kommer inte gå bredvid dig i alla fall" 


Vad är väl en shoppingtur utan att köpa en väska? Det blev faktiskt två, men den andra är mer till för övrig shopping. Det är en såndär väska som var och varannan springer omkring med, men som inte är särskilt fin. Jag har tidigare sagt till mig själv att aldrig köpa en sådan, så vad gör jag?


Det dyraste i shoppingkorgen blev denna tekanna med matchande tekoppar. De kommer från UrbanTribe. Som förövrigt har en fantastisk introsång på sin hemsida. Det finns två butiker i Shanghai, en på Taikang rd och en på Fuxing rd (west), båda i French concession. Vill man tokshoppa billiga saker är detta ingen butik man ska söka sig till, men det finns många fina saker att titta på och titta ja det är gratis.   

Sen köpte vi lite örhängen, pennor och klockor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0