Kommunikation

I fredags pratade vi med Shirley om att slangen till tvättmaskinen läcker och att en dörrknopp i lägenheten sitter löst. Shirley meddelade oss att det skulle komma någon för att fixa det om cirka 10 minuter. Tio minuter blev till en timme som blev till fyra. Vi bestämde oss för att vi inte kunde sitta här och vänta hela dagen, så vi gick ut. I morse mailade vi Shirley och sa att de inte kommit hit för att fixa det vi bad om.

 

För en liten stund sedan ( 13.30) knackade det på dörren och där stod mannen som fixade maskinen förra gången. Han pratade med mig på kinesiska samtidigt som han gestikulerade i luften. Jag brukar kunna förstå, men idag gjorde jag inte det. Tog min telefon för att ringa Shirley för översättning. Inget svar. Fortsatta ”kommunicera” med mannen som efter en liten stund tittade upp på lägenhetsnumret skakade på huvudet och gick därifrån.

 

Jaha vad gör man?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0