Att dricka te

Nu när vi bor i Kina känns det inte försvarbart att dricka te på påse och dessutom från märket Lipton. Nej när man bor i mittens rike som har te som nationaldryck får det vara slut på påste. I Sverige föredrog jag löste framför påse, och jag hade en del sorter. Så varför ändra på det? En annan anledning till att ändra på det är ju den nya tekannan. Har man en tuff kanna bör man ha ett tufft te. Så idag kör jag på krysantemum + något grönt gräs som jag köpte i mars. Nackdelen med teet är att blommor och grönt åker in i munnen. Visst jag skulle kunna använda en sil, men då får det ju inte dra som det ska.

Hade tänkt köra på en tredje bild där jag dricker teet, men hoppade den.

 

Ja jag har ju en del att tänka på när det gäller te...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0