Yogan

I dag följde jag med grannen till hennes yogaklass för att träffa den där tjejen (Jojo?) som hon tyckte jag kunde prata med. Jojo verkade snäll och log mycket, verkade vara väldigt till sig för att jag hade följt med. Engelskan var dock nästintill obefintlig. Hon kunde säga några få ord. Jag kan säga hej, tack, väska och örhänge (knappt)på kinesiska. Jag gick inte på yogaklassen, stannade där i 20 minuter och när jag skulle gå säger hon "when meet last time"  jag antog att hon menade "when will we meet next time?" Åh nej! På något sätt verkar det som att har man sagt att man ska träffas en gång så blir det som att man binder upp sig för ett tag framöver. Men så tänkte jag att visst vi kan väl träffas en gång till eller två eller ja varför inte tre gånger till.

Från promenaden hem



Nästan blå himmel i dag




//LL

Kommentarer
Postat av: Jennie

Det ser härligt ut med blå himmel! Hur är luften? SPännande med nya bekantskaper och man vet aldrig vad det leder till.



Kram på dig

2010-03-26 @ 09:44:24
Postat av: Annso

Härliga bilder, ser väldigt mysogt och hemtrevligt ut =)! Kräm

2010-03-26 @ 19:45:14
Postat av: Tessan

Vilken tur att du kan orden väska och örhänge på kinesiska, då kommer du långt! =) Skönt väder ni har! Kram gullet

2010-03-29 @ 22:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0