lakto-ovo-vegetarian

När jag var yngre (runt 15 år) ville jag bli vegetarian men min mamma sa vänligt men bestämt nej. Nu när jag kan lite mer om de olika näringsämnena förstår jag varför. När man som vi tar bort animaliska produkter ur kosten måste den proteinkällan ersättas med något annat. De måltider vi hittills ätit har inte varit särskilt rika på protein men innehållit desto mer kolhydrater, vitaminer och fibrer. I och med att vi äter yoghurt och dricker mjölk får vi i oss lite proteiner, men i dag hittade vi bönor när vi var på Carrefour. Nu fattas bara lite linser och ägg så är kosten till stor del fixad.


Vi har inte riktigt vågat köpa ägg ännu. Det finns nämligen; färdigsaltade ägg, ankägg, pyttesmå ägg, kokta ägg, svarta ägg – ja det finns MÅNGA olika sorters ägg och vi behöver viss form av guidning i det hela.


Källa: Freedigitalphotos.net


//LL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0