På promenad

På min promenad när jag skulle över den här korsningen

Fegade jag ur och var på väg att vända och gå hem igen. Då kom det en kines som jag kände att jag kunde följa efter. När jag kommit över och kände mig trygg, såg jag att det sprang runt en liten hund mitt ute i korsningen. Vad jag såg klarade den sig helskinnad. Man ser en del hundar som springer lösa, lite likt de i Oliver & Gänget och varje gång får jag en känsla av att jag borde ta med dem hem till residenset. Detta skulle dock resultera i ganska många fyrbenta rumskompisar.


En sak som är ganska skönt med att de dragit igång bygget av tunnelbanan är att det finns avstängda (för bilar) gator. Detta gör att det känns lite skönare att gå runt. När jag stod och väntade vid en gata för att passera den (den värsta) lyckades jag genom att bara stå där underhålla två (2) små tjejer. Först tittade dem på mig sen började de skrattandes hoppa för att försöka bli lika långa som mig. Efter en liten stund hukade jag mig så vi blev lika långa och då skrattade de om än ännu mer.

//LL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0