Dagens

Idag har jag inte varit hemma särskilt mycket. Har spenderat mycket tid med J (samma namn som min mamma och förmodligen i samma ålder oxå), min granne. Vi möttes 9.45 och skildes åt 15.30.

I morgon ska jag på äventyr! För jag ska till SHANGHAI. Jag och Hannes skulle köra babysteps gällande omgivningen men när J frågade i morse om jag ville följa med så kändes det självklart. Hon har varit där flera gånger och känner till hur man åker tunnelbana och lite så. När jag har varit där blir det lättare för mig och Hannes att åka dit. Lämnar hemmet 6.45 och åker från Shanghai 19.47 så det blir en ganska lång dag i morgon.


Sen drack vi lite te på Café nr 85. Vi drack Ginger milk tea. Vilket är som det låter, te med mjölk (pulver), socker och små bitar av ingefära. Det var lite kryddigt men gott.

Har även besökt post office och en galleria med märken som Luis Vuitton. Högst upp fanns det en liten mataffär. Där köpte jag kakor. Tänkte överaska min man med kakor som jag vet att han faktiskt gillar.



De kostade 38 RMB (100 g) Tror de är ganska dyra i Sverige också. 

Till mig själv köpte jag

Japanese style healthy snack bar (pumkin flavor) Konsistensen är ungefär som en ostbåge. De är gjorda av lite olika sorters bönor och faktiskt ganska goda.


/LL


Kommentarer
Postat av: Jennie

vad spännande med en utflykt till shanghai! det måste du berätta allt om sen. om du tycker att er stad är stor så lär ju shanghai bli en chock :). Ha så kul! Saknar dig. Kramar!

2010-03-11 @ 09:40:10
Postat av: Pappan

YES, skall bli kul att höra om Shanghai, nu när vår resplan för Kina börjar ta form.

Kakorna kostar c:a 25 SEK i hemlandet.

En av mammans favoriter också.

2010-03-11 @ 11:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0