Språk och stöd

Det verkar som att språkstudierna kanske kommer igång snart. Det känns skönt och spännande. Vilken upptäcktsfärd det kommer att bli.

Något annat som också känns skönt är stöd. Människor som påminner en om att man är inte den enda svensken i Kina, det finns ju föreningar speciellt för sådana som oss! Att man ska ta en dag i taget och ta tillvara på tiden man har och ger liknelser som får en att dra på smilbanden. Som påminner om att det är kallt i Sverige, att snön kommer tillbaka och slaskar sen till. Att det ibland måste kännas lite jobbigt för att man på så sätt kan uppskatta det som är runt omkring. Och visst är det så att efter regn kommer sol. Som påminner om att kramar värmer (även de på distans) och ger en inre trygghet och en vetskap om att man inte är ensam. Och tanken på alla hoppetossor som finns där ute i världen får mig att le.

 

Att le och inse att jag är glad över att vara där jag är, att jag får chansen att träffa alla människor som jag gör, att jag får se och uppleva saker som jag annars hade missat.

 


Källa:freedigitalphotos

 

 

 

//LL


Kommentarer
Postat av: Pappan och Mamman

Skall bli kul att höra om språkstudierna framöver!

Häng i !



:-)

2010-03-25 @ 10:26:38
Postat av: Tessan

Tänker på dig vännen! Puss och kram

2010-03-29 @ 22:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0