Om att längta hem

I dag behövs det lite pepp. Första dagen som jag bara vill åka hem. Dagen startade ganska dåligt och har mer eller mindre fortsatt i samma linje.

Jag vet att det bara är för dagen och att det antagligen sjunkit in att vi inte bara är här på semester. Att det är nästan ett år tills jag träffar större delen av min familj igen. Att ingen förstår vad jag säger och att jag inte förstår vad de säger. Att smågrejer bara krånglar. Att himlen aldrig är blå.

Men jag vet också att jag träffar många nya människor. Får chansen att se och upptäcka ett helt nytt land. Kommer få besök från Sverige. Kommer att lära mig spåket. Får uppleva ett äventyr. Kan leva med att små saker krånglar.

Jag vet att i morgon är en ny dag och att allt kommer kännas betydligt lättare då.

Men för att peppa upp så går Line of fire med E-type och The Poodles på repeat här hemma. Den får mig att minnas och att le.



//LL


Kommentarer
Postat av: MM

Go Line of fire!



Hoppetossan gillar den skarpt!



Vi kommer snart å hälsar på:-)

2010-03-24 @ 10:54:56
Postat av: Hanna

Skickar en stor kram till dig!!

2010-03-24 @ 13:15:07
Postat av: Annso

Ibland måste det regna för att man ska få se solen! Snart börjar det ramla på med massa besökare då kommer det säkert kännas mycket lättare!

KRAM

2010-03-24 @ 22:19:06
Postat av: erik

Hej hej.. Inte ska du ha hemlängtan redan. Men förstår om du har det. Men här är det kallt och snöblask. Snöade i går igen. kaos på arlanda som vanligt. blä:(



Men jag har lite info till er. I shanghai så finns fyra st svenska föreningar som har olika aktiviteter och festmål. Det är följande föreningar;



Young Professionals - för ungdommar.



svenska handelskammaren- företags personer antar att det är svenskar som flyttar ner för att arbetata på företag där eller starta egna.



Svenska ambasaden- tror det är den största föreningen spindeln i nätet till de andra.



Swedeladies- det är en förening för svenskor i shanghai. Du har nr till de. där kan du ställa alla frågor du vill utan att det blir fel. Tror inte föreningen är så jättehård med att det bara är för kvinnor. deras hemsida är www.swedeladies.se



Sen är det world expo snart i shanghai och hela världen kommer till shanghai. Sverige är redan på plats. En 7ton stor dalahäst som tillverkats av en gymnasienskolan ngn stans här i sverige är på väg ner till shanghai. Hörde det på radion för några dagar sedan. Där kan du träffa andra svenskar och ta hjälp av om språket eller något annat krånglar.



Vad jag har förstått kan ni fira en svensk midsommar där nere utan stången dock. Ambasaden brukar arangera picknik i en park och sen middag ppå en restaurang.



Hoppas det här hjälper lite. Kan förstå att det är jobbigt att alltid behöva lita på engelskan. Snart kommer även vi. Ta hand om er. Saknar er mycket. Puss puss puss puss. hoppas solen tittar fram idag för er.

2010-03-25 @ 06:01:04
Postat av: Jennie

Hej gumsan!



Försök tänka på att du faktiskt BARA har ett år på dig att spendera i det fantastiska land som du faktiskt är i! Sen har du hela livet på dig att vara hemma i Sverige (där himlen för tillfället inte är direkt knallblå) och umgås med familj och vänner. Vi försvinner ju ingenstans, utan kommer finnas här för dig när du kommer hem!



Passa på och försök njuta, och när det känns lite tungt så låtsas att det är en semester och tänk inte för långt framåt. En dag i taget precis som alkoholister som inte får sin sprit (du förstår väl att jag menar att du är alkisen och jag är spriten??). Dagarna kommer rulla på fortare än du anar!



Love you!!!!

2010-03-25 @ 06:01:34
Postat av: Tessan

Vännen, du har alltid oss här hemma som längtar efter dig och din närvaro! Vi unnar dig denna tid i Kina så att du får chansen att bli miljoner erfarenheter rikare!!



Du finns i mina tankar och jag önskar både dig och Hannes lycka tid under er tid i fjärran land =)



Puss love!

2010-03-29 @ 22:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0