Kontaktnätet utökas

Efter att ha vilat i stort sett hela dagen började jag tröttna på att titta på tv. Bestämde mig därför för att gå till postkontoret och uträtta några ärenden. När jag var på väg hem mötte jag en granne. Det visade sig vare en svensk granne som visade sig vara tillsammans med författaren till en blogg som jag tittade på innan vi flyttade hit. Hur stora är oddsen för det? Sen fick jag reda på att det bor en annan svenska här i huset.

Innan ringde grannen och pratade om att hon hade en universitetsstudent på sin yoga-klass som gärna vill öva på sin engelska. På fredag ska jag därför sällskapa med J till hennes yoga för att träffa den här studenten.

Igår när vi träffade Shirley berättade hon om sin brorsdotter som hon ska presentera mig för. Även hon vill öva på sin engelska.

Det är helt klart en fördel att ha kinesiska vänner. Man kan få tips om både det ena och det andra och min kinesiska kommer helt klart bättras på.

 

//LL


Kommentarer
Postat av: MM

Coolt Lindi!



Snart kommer du ha massor med vänner. Kul att det bor fler svenskar i ert hus. Ni får väll ses och vara svenska tillsammans=)

2010-03-22 @ 09:57:44
Postat av: Annso

Hur bra som helst med lite nya kontakter, både svenska och kinesiska är ju användbart!!

2010-03-22 @ 20:34:36
Postat av: Pappan och Mamman

Nya kontakter, kul!

2010-03-22 @ 21:39:25
Postat av: Pappan och Mamman

Rena svenskkolonin alltså....

2010-03-22 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0