Carrefour

För att inte bli fast i Pizza hut träsket så har vi varit på Carrefour idag och handlat lite.

Här är lite av det som vi skrev om igår.

Bild: 1) Snabbnudelgången  2) Ris (det är lika mycket till på andra sidan bordet) 3) Ris i lösvikt 4) Frysta fiskhuvuden 5) Levande fisk i back 6) ål och groda 7) Grodor 8) Fiskar

Vi kom hem med:

Storpack med nudlar, vatten på flaska, Pepsi (60 cl = 2 RMB), Morötter, tomater, broccoli, smör, äpplen, två okända frukter (think outside the box), purjolök, ris, paprika, bananer, potatis, ananas, två påsar bröd, blomkål, bambuskott (tror vi).

Då vi har fått lite frågor om priset på mat så kan jag meddela att detta gick på 115 RMB ca 120 SEK. Priset inkluderar även en stor engångskasse ( i stil med de där röda på Maxi)

/LL

Kommentarer
Postat av: Pappan

Så grodorna stod ni över? ser ingen på bordet iaf. för långt utanför boxen?

2010-03-05 @ 15:35:29
Postat av: Pappan

Jag ser ingen groda på bordet, är det för långt utanför boxen?

2010-03-05 @ 15:43:42
Postat av: Linda

Ja groda är lite för långt utanför boxen i alla fall i nuläget. Groda, ål, kycklingfötter och miniägg kanske är stående på middagsbordet till slutet av året :)

2010-03-05 @ 15:50:00
Postat av: Erik

Haha .. Vad roligt.. Ni får gärna bjuda mig på kycklingfötter då. Det skulle jag vilja prova. Haha. Oreokakor är ett tips. 10rmb har jag för mig att de kostade. Men har de inte en kött disk på carrefour? Tänkte om det är mycket västlänningar i staden borde efterfrågan finnas.. :)) puss på er..

2010-03-06 @ 10:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0