Ägg

kan man köpa på lösvikt. Vid ägghyllan står en kvinna och plockar ägg ur en stor låda. Hon lägger ner dem i en plastpåse, förseglar påsen och väger dem och ger sedan påsen till näste person i kön. Samma sak är det med frukt och grönsaker, ja allt som köps på lösvikt. När det gäller frukt & grönt är det kunden som plockar för att sedan gå till en vägningsstation och få sina varor prissatta.



Jag fick med mig 25 ägg a 1.5 kilo för 9.63 RMB. När jag kom hem var det 24 ägg som var hela.


//LL

Kommentarer
Postat av: Annso

Ägg i påse.. inte så stabilt =O!

2010-03-21 @ 19:50:47
Postat av: Anonym

verkar sådär halvstabilt...jag är imponerad av att du bara kraschade ett :P

2010-03-22 @ 10:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0