A barrel of water

Ja då har jag för första gången på egen hand, utan Shirley, varit ner till männen i vaktkuren och lämnat in den tomma vattenbehållaren och fått en ny hemlevererad. När jag var på väg ner till vaktkuren bärandes på den ganska stora behållaren mötte jag en av vakterna. Han började prata med mig men jag förstod inte vad han sa. När han såg att jag inte förstod sa han samma sak en gång till fast lite högre och med gesten som betyder telefon. Han tyckte nog att jag skulle ringa och beställa istället för att gå ner. I dagsläget vet jag inte hur det skulle gå till, men man kanske kan beställa vatten med hjälp av orden "hej" och "tack". Kanske kan jag ringa och beställa a barrel of water i december eller lagom tills vi ska flytta hem igen.


Förra gången vi skulle "montera" det hela lät det som hela maskinen skulle gå sönder och att vi en minut senare skulle stå med litervis av vatten över oss. Idag försökte jag fråga hur vi skulle göra och ja då kändes det mycket bättre, jag lyckades till och med montera den helt själv.




//LL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0