Yixing

Dagen bjöd på kyliga 19 grader och ösande regn och jag befann mig mitt i det hela dagen. Jag var nämligen i Yixing även kallad ”The Pottery Capital of China”. Det är en liten stad som ligger på västra sidan om Taihu Lake cirka 7-8 mil från Wuxi. Efter att ha kört vilse några gånger kom vi äntligen fram till fabriksförsäljningen av krukor och lite allt möjligt som har sin rätta plats i trädgården. Ja kanske har jag ingen trädgård, men jag sprang runt där ute på gräsmattan (läs: vattenfältet) bland alla krukor och annat med ett stort leende på läpparna och samlade på mig en del prylar, lite grodor och annat.

 

Sen åkte vi till ett inte lika intressant ställe, men de andra damerna (internationella klubben) shoppade vidare

Jag var dyngsur från topp till tå, men otroligt nöjd med dagen.


Kommentarer
Postat av: Annso

Åh vilka fina tallrikar, såna skulle man ha skåpen fulla av!!

2010-06-10 @ 21:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0