Skräddaren

Var till skräddaren och skulle hämta upp två skjortor som Hannes låtit sy upp. När vi var där och beställde skjortorna sa han att det skulle ta tio dagar. Okej det är lugnt, skjortsituationen är ju inte akut. Idag elva dagar senare gick jag för att hämta upp dem, men nej. Skräddaren svarade att det skulle ta låååång tid att fixa och pekade på lappen där det stod "14" jag frågade om det var den 14e juni som de skulle vara klara "Yes yes ten days ten days" fick jag till svar.

Jag återvände hem utan skjortor och aningens förvirrad över vad "14" egentligen betyder. När Hannes Lärare kommer hit ikväll får han kolla på lappen och se vad det står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0