Anpassning?

Förr eller senare kommer man in i en vardag, eller? Vad menas egentligen med en vardag? Jag tror att många förknippar tråkiga eller mindre roliga saker med vardag, så som tvätt, städa, jobb och räkningar. Men om jobbet är roligt är det vardag då också? Är det vardag när man reser runt i världen och delfinsafaris avlöser vandringar i urskogen? Det där med vardag är ett diffust begrepp. Hur som helst utläggningen om det här med vardag är att jag tror att jag kanske kommit in en sorts vardag. Inte så att jag gör tråkiga saker hela dagarna utan mest för att det kanske inte är lika mycket nya saker som händer längre. Kanske ska det inte benämnas som vardag utan mer som ”anpassning”. Många saker är inte lika annorlunda längre och det gör det här med bloggandet lite svårare. Det finns ju så mycket om Kina som är speciellt och annorlunda men jag har kommit in i en vardag/anpassning där jag inte ser detta. Sen kan jag inte säga att gör crazy galna saker heller som bjuder in till nya spännande saker att berätta om.

 

Fantasin är noll och idéerna flödar inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0