1 juni

Det slog mig nyss att det är 1 juni idag, vilket innebär att vi har stegat in i årstiden som vi i Sverige kallar för sommar. Här anser de flest dock inte att vi har kommit till sommaren ännu, vilket leder till att AC.n på många ställen fortfarande är avslagen. Jag har hört talas om flera kineser som höjt på ögonbrynen och förvånat frågat sin västerländska kompis om de redan satt igång ac.n. Jag personligen tycker nog att det är sommar när temperaturen ligger runt 25-30 grader dygnet runt, men det är väl också för att jag kommer från Sverige där 30 grader faktiskt är varmt.


Det är intressant hur olika vi ser på det här med värme och kyla med för den delen.

 

Förresten firar vi tre månader i Wuxi idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0