Båttur på Taihu lake

I onsdags när jag fikade med några kvinnor från Wuxiklubben blev jag medbjuden på en båttripp. Förmiddagen har därför spenderats på en båt med skön utsikt (Taihu lake). Det var vi och småbarnsfamiljerna och vi hade en mycket trevlig förmiddag. Dagen har bjudit på 32 grader och fukt. Mitt ute på sjön började det ösregna, blixtra och åska. Vi var då ganska glada över att båten var utrustad med tak och väggar.


Mitt under ovädret dukades det upp lunch så det stod härliga till, ett tjugotal rätter räknade vi det till. Bland dessa fanns det delikatesser som hel sköldpadda (i skålen som kvinnan ställer fram), hela fiskar, räkor (med skal på förstås), fisksoppa, stekt ris med fisk, hel kyckling i soppa, fågelbitar; bland annat huvudet, torkad fisk och andra torkade historier. Vi åt av grönsakerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0