T-shirts och handväskor

Det finns två saker som är vanligt förekommande här i Kinaland och även i HK. Det första är att unga (oftast unga) par har likadana t-shirts. Det är inte den typen av t-shirtar som har ett tema, t.ex. fotbollslag, biståndsarbete eller annat, utan helt vanliga. Hemma när man tänker på likadanan kläder tänker jag på ett äldre par med VCT-overall i blått och rosa/rött. Här kör man tröjor i alla möjliga färger och mönster. Jag och Hannes har inte kommit hit ännu.


Det andra är att pojkvännen bär flickvännens/fruns handväska. Detta ser man långt mer än t-shirtarna och det är bland alla åldrar. Jag och Hannes har funderat på när killen bär tjejens väska och till slut frågade jag Leo. Svaret jag fick är att man gör det när förhållandet är seriöst och påväg åt äktenskapshållet. Sen fick jag lite andra förklaringar också som jag inte riktigt förstod, men de involverade rosa skjortor. Kanske att männen skall lära känna sin feminina sida? Det sista är jag alltså lite oklar över. När vi först kom hit och såg detta med att killar bar väskorna tittade vi ganska mycket, man skulle kunna säga att vi stirrade. Vid ett tillfälle blev en kille lite generad och efter det stirrar vi inte. Egentligen bryr jag mig inte om en kille bär en liten fluffig väska med MASSA stenar på, det är väl bara det att det är lite ovant och att vi försökte komma på när man gör det. Jag och Hannes har inte kommit hit heller, men det kan bero på att jag gärna bär min och att Hannes har en egen som han bär. Förövrigt har nästan alla killar/män man möter någon form av väska, de ser ut allt ifrån portfölj till en liten historia med handledsband. De har förstått hur praktiskt (fantastiskt) det är med väskor ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0