Helgen i Shanghai

Fredag - måndag spenderades i Shanghai. Våra besökare kände lite lätt av Jet-lagen och de första dagarna blev ganska lugna.

 

Men vi hann med:

- Nanjing rd 580 (fakemarket)

- Marknaden vid metrostationen ”Shanghai science & technology museum”

- Yu yuan garden i gamla stan

- Nanjing rd east och west

- The Bund

- Peoples park

- Art center på Taikang rd

- Lite mer av franska delen

- Äta lite mexikanskt och italienskt på Hengshan rd

- Afternoon tea på Peninsula

- Super brand mall

- Åka upp i Jin mao Tower

- Besöka EXPOT

 

När de andra åkte upp i Jin mao tower (88 våningar för 88 RMB) satt jag kvar utanför. Där förvandlades jag till något av en turistattraktion. Först kom det en kvinna och slängde in sin son bredvid mig, tryckte honom nära och tog ett kort, visade mig kortet log och gick iväg. Detta födde en längtan hos dem som satt bredvid mig för de ville också fotas med mig, men frågade först. En stund kom den en kille och satte sig misstänksamt nära och när jag tittade upp stod tre av hans vänner och tog kort…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0