Maten

Jag har varit och är fortfarande skeptisk till hur det ska gå med maten i Kina.

Nu har jag dock hittat min räddning fram tills att jag vant mig: VEGETARISKA RÄTTER - ÖVER 100 LÄCKRA RECEPT. Köpte boken för ett tag sedan men har knappt tittat i den och då heller inte testlagat något heller. Hittade den nu när jag kollade igenom kokboksskåpet här hemma. Då kan man ju fundera över om de har samma grönsaker, frukter med mera där nere som vi har här. Men även det har denna fantastiska bok svaret på.

Ett litet urval ingredienser och rätter: Kinakålshuvud, kinesiskt risvin, shiitakesvamp, kinesiska grönsaker & böngroddar med nudlar. Dock kommer halva boken att sorteras bort på grund av att hushållet kommer att sakna ugn, men då har vi ju våra såser/grytor/sallader att tillgå.

Matlivet i Kina kommer att bli a piece of cake!

/L

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha, du är fantastiskt fyndig!!!!



Kul att du uppdaterar så ofta, ska bli spännande att se hur ni har det senare!

2010-02-11 @ 10:01:08
URL: http://linn-linuspalinjen.blogspot.com/
Postat av: karin

kanske ska ringa å fråga den kinesiska tullen om det är ok att ta in en kokbok i flyttpackningen...de verkar ju ha lite egendomliga bestämmelser vad gäller böcker :P

2010-02-16 @ 22:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0