Dröm

Drömmar brukar ofta återspegla det man går och tänker och funderar på. I natt drömde jag om min mamma och om ost, skinka, salami och andra smörgåspålägg. Jag var hemma hos min mamma, i vårt hus vi bodde i när jag var liten. Jag hade precis kommit hem från Kina och var utsvulten. I kylskåpet fanns det ett helt smörgåsbord av pålägg. Jag kände en otrolig glädje, det var så verkligt. När jag vaknade hade jag kvar den känslan, inte på grund av osten, utan på grund av mamma. Min älskade mamma som inte längre finns bland oss. Jag saknar henne så himla mycket, speciellt såhär i december då det både är lucia (hennes födelsedag) och jul.

freedigitalphotos

 

Nu är det 15 dagar kvar till vi åker hem och det ska bli väldigt roligt. Möttes dock idag av beskedet att Finnairs kabinpersonal gått ut i strejk och att detta påverkar trafiken i form av inställda flyg. Förhoppningsvis är trafiken som vanligt när det är dags för oss att lyfta, annars blir det julfirande med nudlar och pinnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0