Dagens utflykt

Dagen i Shanghai var VARM och det är nog inte omöjligt att jag svettats ut allt vatten jag hade i kroppen. Dessutom är benen fulla med röda prickar á la nässelutslag pga värmen.


Alla sätta att kyla sig är bra

Utflykten började med lite shopping på Huaihai rd. Intog sedan lunchen på ett ställe som heter WHISK (Huaihai (m) rd 1250) Fick tips om det genom en Shanghai-blogg jag läser. Trevligt ställe med trevlig personal. Som bilden anger är de inne på chokladspåret., inne i lokalen står det " How much chocolate should one eat? More than a little, but less than too much" på väggen och det säger väl en del. Testade en av deras chokladsmaker på glass. Det var riktig chokladglass.



Sen gick jag snabbt genom Peoples park


Lotusdammen



För att komma fram till MOCA - Museum Of Contemporary Art. Just nu var konst från Indonesien som visades.


Detta konststycke heter To young to die, to old to rock ´n roll, eller något sådant.


Ärligt talat så kände jag mig mest fundersam när jag gick där inne. Det här med modern konst kanske inte är min grej helt enkelt.

Sen gick jag runt Peoples Square och kollade litet till det var dags att åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0