Utflykt

Idag börjar min nya grej: Utflyktsfredag.

Första ut är Shanghai (som om hon inte redan varit där kanske ni tänker nu...) Har ju hunnit var där några gånger, men av någon anledning brukar jag sluta upp med att göra ungefär samma sak som jag alltid gör i Shanghai. Tänkte försöka hitta på lite andra saker nu.

Tåget dit blir 2a klass och inte Deluxe som vi åkte förra veckan



2a klass till Shanghai: 61 RMB
Buiseness: 98 RMB
Deluxe: 110 RMB

När man lägger till 12 RBM och uppgraderar till Deluxe får man se "Piloten" Detta leder till nyfikenhet hos de resenärer som åker seatless vilket leder till att dörren som skiljer Deluxekupén (endast 8 platser) mot den andra vagnen ständigt öppnas och stängs. Men man får en gratis dryck när man åker Deluxe...

Kommentarer
Postat av: mamman & pappan

Har full förståelse för att du blivit "shanghajad", vi var ju också tvungna att ta en sista sväng dit i måndags innan hemresan. En spännande stad! Vi fick se lite ytterligare av arkitekturen på Pudong bl.a. , den är ju fantastisk.

2010-08-13 @ 08:22:36
Postat av: Pappan

En annan sak, nu när man ser tågbilden...



Dessa snabbtåg är ju orsaken till att ni överhuvudtaget är i Kina, det är ju spännande i sig, när man tänker i ett lite större perspektiv.

Så ni är ju på så sätt med och påverkar vardagen för kineserna.

Inte fy skam.

Jag är fortfarande imponerad av snabbheten, 30 min Wuxi - Shanghai.

Hallå SJ någon??

2010-08-13 @ 08:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0