Persikor

Att man tydligt kan se vilken frukt som har säsong har jag tagit upp tidigare. Det har varit säsong av mango, ananas och div. andra frukter. Under dessa säsonger har frukten varit ÖVERALLT, men hittills har det inte varit något allt i jämförelse med säsongen som är just nu: Persikor, och inga vanliga persikor, utan WUXI-persikor. Wuxi är (vad jag hört) känt för två saker; lerfigurer och persikor. Dessa persikor skall vara stora och väldigt saftiga och nästan överallt kan man se människor komma gående (släpandes) på flera kartonger med dessa persikor. I vissa fall påminner det lite om dem som precis stigit av Finlandsfärjan.



Trots alla dessa människor som springer runt med kartongerna har jag varit skeptisk. SÅ goda kan de väl inte vara? I söndags fick jag en kartong av min vän Jessica.



Efter att ha provsmakat större delen av kartongen måste jag säga att de faktiskt är väldigt goda. Saftiga och söta i smaken. Det bästa är att jag får ha dem för mig själv eftersom Hannes inte är något större fan av persikor.

Alla som har chansen borde faktiskt smaka på en WUXI-persika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0