Toaletter

I Kina finns det två (2) varianter; western style och hål i golvet. Hålet i golvet föredras av många då de tycker att den är mer hygienisk. Ska man resa runt i Kina kan det vara värt att faktiskt träna på att huka sig i fall man skulle råka ut för en sådan toalett. Inte särskilt roligt att ramla omkull inne på toaletten eller att inte komma upp ur position.

freedigitalphotos

 

Förutom vid toalett -situationer är det är vanligt att man ser människor sitta hukade lite varstans. Jag har t.ex. sett män sitta och läsa tidningen mellan parkerade bilar. Fötterna är helt i marken (inget sitta på tå här heller) och de ser helt obesvärade ut. Själv tycker jag nog inte att hukstilen är det mest bekväma, men har börjat öva mig inför framtiden och minimum av vad som är ok är 1 min och 30 sek.


Kommentarer
Postat av: MM

Vad baserar du tiden på? Om det är för att läsa tidning kanske man behöver sitta lite längre...



<3

2010-04-13 @ 13:15:41
Postat av: Anonym

Jag baserar tiden på övningstillfällena och toalettbesök :)

2010-04-13 @ 14:24:44
Postat av: Pappan

Det verkar bli en riktig skithistoria det här....



:-))

2010-04-13 @ 16:05:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0