Promenad

När jag var på promenad längs kanalen på förmiddagen fick jag en ingivelse att följa efter två (2) män som jag tyckte såg pålitliga ut. Detta resulterade i att jag upptäckte att det finns underjordiska gångar á la tunnelbana som leder till tågstationen. På stationen skilde jag mig mer än vanligt från dem som passerade, där jag stod i mina träningskläder och kritvita joggingskor. Jag skulle inte ens nästan kunna misstas för att vara kines och det faktum att jag får nyfikna blickar från var och varannan som synar mig uppifrån och ner får mig att känna mig, beroende mitt humör som 1) en clown 2) exotisk och fantastisk.

Väntar på att jag ska vänja mig vid att människor tittar på mig, viftar med sina händer i mitt ansikte och ropar ”Hello”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0