Promenad

Idag körde jag lite wild ´n crazy och tog promenaden åt andra hållet på kanalen. Inte alls lika lugnt och skönt där som det är på min vanliga rutt. Befann mig i ”construction area” med bilar, cyklar och mopeder vinandes förbi mig. Det är intressant vilka kontraster det är här. Ena stunden är du vid ett modernt shoppingcenter för att i nästa befinna dig på en sliten liten gata kantad med hus som snart ska rivas.

 

Idag är det varmt och promenaden hölls därför kort. Hade det varit såhär varmt i Sverige hade många troligen besökt stranden. Här i Wuxi möter man istället värmen iförd jacka. Jag och en kille som jag mötte var de enda som gick i t-shirt, resterande i allt från en huvtröja till täckjacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0