Fashion salon

Idag var det min tur att klippa mig. Det hela gick till ungefär som när Hannes klippte sig. Fast lite annorlunda. Hittade med hjälp av Shirley till ett ställde Fashion salon där det fanns EN i personalen som kunde prata engelska. Det var en av de sex receptionisterna. Precis som där Hannes klippte sig var det människor överallt. Fick lämna in mina ytterkläder i garderoben som betjänades av fyra killar.

Började med att bli tvättad i håret i ungefär 10 minuter, vilket skedde i en vanlig klippstol. Trodde att killen skulle riva sönder huvudet på mig. Han drog med fingertopparna/naglarna genom håret åt alla möjliga håll. Sedan fick jag bege mig till sköljen där jag fick lägga mig i en fåtölj (?!) medan håret omsorgsfullt sköljdes ur. Sen till klippstolen. Receptionisten/samordnaren berättade att frisören strax skulle hjälpa mig och frågade under tiden på god engelska hur jag ville ha mitt hår. Sa att jag bara ville klippa topparna för att jag håller på att spara ut mitt hår. Frisören kommer: en ung kille med skjorta och kavaj, ser ut att vara redo för festen. Receptionisten har genomgång om hur jag vill ha det och lämnar oss sedan. När det närmar sig sitt slut kommer receptionisten tillbaka och frågar om jag vill ändra något. Jag godkänner det hela, receptionisten frågar om jag vill ha rakt eller lockigt hår. Spelar ingenroll svarar jag. Får lockigt/vågigt.


Efter att ha varit ute i blåsten en timme eller så

Det ca sex cm långa toffsen jag kunde ha i nacken i morse har reducerats till en toffs på kanske tre cm. Aja det är finare att ha ett kortare hår utan slitna toppar än att ha ett långt hår som är fult. Det hela gick på 58 RMB.

((Eftersom detta var ett spontant besök får ni hålla till godo med de två (katastrof) bilderna ovan. Nästa gång lär kameran följa med och dokumentera ALLT ))


Kommentarer
Postat av: Annso

Åh va spännande!!! Ser ju bra ut =)! Ja som sagt, bättre ett kortare och fräscht hår än tvärtom!

2010-04-25 @ 20:01:19
Postat av: Tessan

Nice ;)

2010-04-29 @ 20:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0