Dagens studiehörna

För att komma ut på dagarna och se lite människor har jag beslutat mig för att förlägga vissa timmar av läsning på Starbucks. Vanligtvis är det inte särskilt mycket människor där, men idag var det nästan "crowded" (=ca 20 pers. Finns säkert plats för 70) Ett litet sällskap med pratsamma kineser hamnade bredvid mig och höll mig sysselsatt med att försöka lista ut vad de pratade om. Sen jobbade Amy idag. Hon har vanan att säga (läs ropa) Nǐ hǎo lite nu och då, trots att det inte kommer någon ny kund.



Amy (som jag bara vet namnet på pga namnskylten)får mig att tänka på när vi gått på restaurang och alla i personalen vänder sig om och ropar "Välkommen" Får en att känna sig välkommen.

Hur som helst gick läsningen sådär

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0