Att vakta

Lite då och då händer det att jag blir tillfrågad av en främling eller två att slänga ett öga på deras grejer medan de går iväg för en stund (händer väl säkert de flesta). Idag på Starbucks hände för första gången här i Kina-land. Jag satt där med min bok och försökte läsa när det kom fram en kille som bad mig kolla lite på hans grejer. När jag blir tillfrågad att "vakta" tar jag mitt uppdrag på största allvar. Sitter spänd och stirrar på främlingens tillhörigheter och bara väntar på att någon skall komma och försöka stoppa ner handen i den öppna väskan, använda pennan eller ta en slurk av koppen med rykande te. Detta för att jag ska kunna visa att jag tar seriöst på uppdraget genom att vilt fäkta med armarna, springa i riktning mot främlingens saker (oftast inte mer än fem meter) och ropa "Den där tillhör inte dig!"

Det hände inte.

Killen kom tillbaka utan att någon ens tittat på hans väska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0