TV-kändis

Idag när flyttlasset gått och jag och Hannes blev ensamma igen gick vi ut på en promenad.

De håller på och bygger upp en ny gata en bit bort från tempelområdet. Av vad som går att se kommer det bli caféer, restauranger, butiker, hotell och gallerier längs gatan. Området ligger fint vid kanalen och har potential att bli riktigt bra. Jag har gått och kikat här lite tidigare och tänkte att Hannes skulle få se det innan vi åker härifrån.


kanalen vid tempelområdet



Det är inte så mycket som öppnat än, men vi gick till det som var öppet och drack lite te och köpte vykort på ett café. När vi sitter där kommer det in en tjej och en kille med kamera och mikrofon. Vi såg dem tidigare när vi gick in på gatan. De höll på med ett repotage och frågade om de fick ställa några frågor till mig. Så snart kommer jag synas på TV.



Intervjun
(ungefär):
Reporter: Vad tycker du om det här caféet/baren?
Jag: Det är mycket trevligt.
Reporter: Hur smakar ditt te?
Jag: Det smakar mycket bra.
Reporter: Jag ser att ni hittat några vykort, ska ni skicka dem till er familj?
Jag: Vi kommer att skriva och skicka dem när vi kommit hem.
Reporter: Så era vänner och familj kommer att få fina vykort?
Jag: Ja precis.

Kanske inte den längsta eller mest uttömmande intervjun, men det var ganska roligt.




Kommentarer
Postat av: Pappan & Mamman

TV kändisar i Kinaland, baah.

Här är det semletorsdag, blev ett par stycken!

Mycket och god mandelmassa!

2011-03-17 @ 21:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0