zhu?

Idag mötte jag Janet som kom tillbaka från Kanada igår. Hon hade med sig lite tidningar till oss med lite nyheter och även godis från IKEA.



När vi satt och pratade ikapp oss om sommaren kom en äldre kinesisk tant och pratade med oss. Hon gestikulerade mot ena huset och sa vid upprepade tillfällen zhu. Vi förstod ingenting. Till slut ställde jag mig upp för att kunna se vad hon pekade mot och då skuttade hon upp, började gå och visade att vi skulle följa med henne. Vi trodde att vi skulle titta på ett barn som sov i en vagn längre bort, men dem gick vi förbi. Hon slog koden till huset och vi följde efter. Vi undrade vart vi var påväg. Vi steg ur hissen på 2.a våningen och tanten satte i nyckeln till lägenheten och öppnade och tecknade åt oss att stiga in. Där väntade en rundtur i lägenheten. Vi gick lite försiktigt in och tittade oss omkring, förstod fortfarande inte vad hon ville. Sen slog det mig att zhu betyder bo. Hon ville att vi skulle hyra hennes lägenhet! Plötsligt kom det en annan kines och vi såg vår möjlighet att gå därifrån. Vi backade ut ur lägenheten sa ursäkta och sa att vi inte ville bo där, sa hejdå och smet in i hissen.  

Vi skrattade lite och skildes sen åt.

Kommentarer
Postat av: Pappan & Mamman

Var var kameran? vi vill se bilder från lägenheten!

Eller å får du gå dit igen!

;-)

2010-09-01 @ 21:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0