Om att ha hemhjälp

I Kina är det vanligt att, i alla fall som expat, ha en hemhjälp, en Ayi. Ayin kan göra det mesta; städa, tvätta, handla, betala räkningar, passa barnen m.m. Jag vet inte exakta kostnaden för denna tjänst, men har hört att det inte är särskilt mycket. I vårt hem finns det dock ingen Ayi och det kommer det antagligen aldrig att göra heller. Anledningen till detta är att jag inte vill ha någon.

En tjänst som jag däremot skulle kunna tänka mig att köpa är någon som lagade middag åt mig varje kväll. För att laga mat är kanske bland det tråkigaste bland alla hushållsgrejer.


Kommentarer
Postat av: Annso

Snart kommer en Ayi som kan laga kvällsmat åt dig...Claes!

2010-06-30 @ 21:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0