Ny lärare

De senaste två veckorna har jag inte haft några språklektioner. Jag kände helt enkelt att det inte fungerade så bra med läraren. Hon var trevlig som person men relationen lärare-student var inte klockren. Jag kontaktade därför läraren som internationella klubben använder sig av och bestämde tid till igår. Dagen innan mailade hon mig och sa att hon fått förhinder men att hennes kollega kunde komma istället. Igår klockan 15 kom Leo och vilken skillnad i språklektion! Inte för att det skedde något mirakulöst och jag kunde allt som ett rinnande vatten, men hela upplägget var annorlunda och så mycket bättre. Sen fick jag beröm för mina toner, att de var rena och tydliga. Det finns inte så mycket som är bättre än lite beröm.

Undrar hur det kommer att kännas när vi flyttar hem till Sverige igen och det inte längre kommer att finnas någon som säger att man är så smart, duktig, slipad m.m.

 


Kommentarer
Postat av: Annso

Jag ska påminna dig varje dag om att du är smart, duktig, slipad, en stjärna i boken helt enkelt!

2010-06-05 @ 17:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0