Svensk-visor

Medan de övriga invånarna i residenset vilade gick jag till gallerian här bredvid och fyllde på min mobil och lite sånt. Efter att jag gått där inne en lite stund tycker jag mig höra lite välbekanta toner ur högtalarna där inne. Kan först inte placera vad det är för något, men hör sedan att de sjunger på svenska! Sången har jag aldrig hört förrut, men handlade om Josef och Maria. När jag fyllt på mobilen och är påväg till Starbucks spelar de I denna ljuva sommartid eller om det var Den blomstertid nu kommer, det var hur som helst en sån där skolavslutningssång. Eftersom jag var ensam ville jag ju såklart spela in det hela med min mobil så de andra kunde ta del av det hela. Står och sträcker upp mobilen så långt jag kan mot högtalaren i taket. 

Resultat: alla glor på mig, ljudupptagningen på mobilen är inte den bästa, vilket leder till enbart massa skrål.

Sverige kanske inte är så litet och anonymt som jag trott. Eller så är det någon som gillar svenska visor som väljer musiken.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0