Homework

Håller på och övar lite på min läxa till på måndag



Nu kan jag den för mig mycket användbara dialogen:

R: Hello!
L Q: Hello, I am Li Qiang
R: I am Roger. Are you Chinese?
L Q: Yes, I'm Chinese. Are you British?
R: No, I'm American
L Q: Are you the boss?
R: No, I'm not the boss. I'm an IT engineer
L Q: I'm an IT engineer as well
R: I'm very glad to meet you
L Q: I'm very glad to meet you too. See you!
R: See you!

Boss - laoban
IT engineer - diannao gongchengshi

Den andra dialogen jag har handlar om en sekreterare. Ordet för sekreterare är mishu som är sammansatt av mi (secret) och shu (book)


Kommentarer
Postat av: Pappan

Bra att jag fick min proffession på chinese!



gongchengshi



kommer nu att införa det på mitt visitkort!



;-)

2010-08-15 @ 16:35:14
Postat av: Anonym

Jag har förresten en annan mission för dig Linda!



Jag skulle vilja ha det kinesiska tecknet för kobra alt orm!



Går det att ordna, kanske?



2010-08-15 @ 16:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0